finlnad

10.-11.8.2019 sa uskutočnil Eurotrial vo Fínsku, ktorý nám opäť priniesol úspechy, za ktoré treba poďakovať najmä Ľubomírovi Staňovi a Milanovi Hanečákovi s ich Gunimogom, ktorí nám priniesli domov majstrovský titul v kategórii ProModified. Taktiež však veľká vďaka a obdiv patrí aj ostatným posádkam, ktoré reprezentovali Slovensko, a to: kategória ProModified – Róbert Král, Monika Králová, ktorí obsadili 8. miesto, kategória Modified – Martin Turčan a Martina Bašková, ktorí obsadili 13. miesto a v kategórii Standard – Ondrej Suchanský a Tomáš Levický, ktorí sa umiestnili na 10. mieste.

Ale pekne po poriadku. Na cestu sme sa vydali v nedeľu, 4.8. v 13 člennej zostave a v kolóne 5 súprav s vozíkmi, čo veru niekedy nebola sranda. Naša cesta viedla cez Poľsko, Litvu, Lotyšsko, Estónsko až do Fínska.

20190804 084250

Východiskový bod bol Offroadgarage v Krásne nad Kysucou. Po celom dni na cestách a prvej akcii „zelené struky“ (radšej nebudem rozvádzať do detailov) sme dorazili na koniec Poľska, kde sme sa rozhodli prenocovať na kamionistickom parkovisku. Ráno cca o 8:00 sme vyrazili smer Litva. Hneď po prekročení hraníc nám hodiny ukazovali 9:30 (časový posun), čiže pondelok začal rýchlym tempom. Mali sme naplánované 2 zastávky v Litve – pamätník Ninth Fort pri meste Kaunas a Horu krížov neďaleko mesta Šiauliai.

20190805 104128

20190805 161443

Po pondelňajších cca 450km sme sa ubytovali v Lotyšsku v prímorskom kempe Klintis vzdialenom asi 45km od estónskych hraníc. Bolo tu načo pozerať, pár odvážlivcov dokonca skúsilo ľadovú vodu Baltského mora. Vraj bola málo slaná.

20190805 214502

20190805 214502

20190805 214502

V utorok ráno sme sa rozlúčili s Lotyšskom a vyrazili smer Tallin – prístav. Plán bol nalodiť sa poobede/večer a keďže nám zostávalo len 230km, vymysleli sme si ešte zopár zastávok v Estónsku. Navštívili sme jednu z najväčších a najznámejších pláží v mest Pärnu, kde vôôôbec nebolo veterno, Alpaca farmu a automobilové múzeum.

20190806 134243

20190806 134243

20190806 134243

20190806 134243

Samozrejme, že vybraný trajekt o 19:30 sme zmeškali, a tak sme museli čakať do 23:30, čo už bol dosť pokročilý čas, a tak to aj vyzeralo na lodi. Po „pristátí“ sme našli najbližšie väčšie parkovisko, kde by sa zmestila naša kolóna a šli sme spať. Bolo to pred Ikeou.

V stredu po raňajkách vo fínskej Ikei sme sa pustili do posledných 150km. Celú cestu sme dúfali, že dopravné značky „Pozor losy“ tam nemajú len pre srandu a nejakých aj uvidíme, ale žiaľ, nič. Do eurotrialového depa sme vďaka dobrému značeniu trafili bez problémov. Podvečer sa uskutočnil prvý meeting teamleaderov, kde sme sa dozvedeli, že technické kontroly nás čakajú vo štvrtok o 12:30.

20190808 101518

Vo štvrtok ráno po výdatných raňajkách začali prípravy na technické kontroly. Raňajky, ako aj obedy a ostatné jedlá, vlastne celá naša spoločná kuchyňa bola pod vedením Gabičky, začo jej veľmi pekne ďakujeme.

20190806 161917

 20190806 161917

20190809 140917   Bez názvu

Keďže Fíni boli šikovní, na technické sme sa dostali už okolo 11:00. V technickej komisii sme mali aj zástupcu zo Slovenska – Milana Hanečáka, ktorý mal na starosť Prototypy a všetky fínske vozidlá. Po prvom kole sme do Park fermé mohli zaparkovať len Gunimog, o ktorom sa šepkalo, že by mohol byť vzorom aktuálnym technickým pravidlám pre kategóriu PM, začo sme taktiež na chlapcov pyšní. Róbert Král (PM – Sealander) a Ondrej Suchanský (S – Suzuki Samurai) museli dovystužovať rám a Martin Turčan (M – Suzuki Toyota) dorobiť stenu motora. Po pár hodinách rezania, brúsenia a zvárania úspešne prešla celá slovenská reprezentácia. Čo sme večer aj patrične oslávili.

DSC03093

DSC03121

V piatok doobeda boli k dispozícii skúšobné trialy. Všetky posádky okrem Róberta Krála trialy vyskúšali. Róbert si to nechal až „naostro“, keď videl, ako sa autá „lámu“ aj v týchto testovacích sekciách.

Počas príprav piatkového obedu nás zaskočila taká menšia búrka.

20190809 142108

Takmer nám odletel stan a voda bola úplne všade. (všimnite si stromy vzadu)

20190809 142307

Každý mal svoju funkciu, každý mal čo držať. A popri tom všetkom sa paella varila v plnom prúde, búrka nebúrka, recept a technologický postup nepustí.

Našťastie sme to zvládli bez ujmy a podvečer počas spanilej jazdy už krásne svietilo slniečko. A svietilo do cca 22:00.

20190809 200817

V sobotu budík zvonil o 6:00. Posádky si pripravili náradie a súčiastky, ktoré by sa mohli zíjsť a zaviezli ich do servisnej zóny. Po raňajkách o 7:30 už čakali všetky naše „závoďáky“ v servisnej zóne, absolvovali posledné kontroly, doplnenie paliva a o 8:00 sa rozpŕchli k svojim trialom. Každý chcel začať čo najľahšou sekciou na rozjazdenie, no náročnosť bolo veľmi ťažké odhadnúť, keďže na takýto terén nie sme zvyknutí. Doobedie bolo dosť napäté, nevedeli sme, čo očakávať, ani či nám to ide dobre alebo zle, ani ako to ide konkurencii. Poobede to však opadlo, zvykli sme si. Všetci okrem Martina Turčana a Martiny Baškovej jazdili bez závažnejších technických problémov. Len budúcim Turčanovcom sa zlomila zadná poloos, ktorá pokazila uzávierku diferenciálu a keďže jazdili aj napriek tomu, nevydržal to predný kĺb. Keď  Robo, Ľubo, Milan a Ondrej dojazdili, okamžite sa pridali k Martinovi a pomáhali opravovať. Zadnú poloos zvarili a Martin si v stánku vedľa servisnej zóny (múdro umiestnený) kúpil novú „najkvalitnejšiu“ prednú poloos a kĺb s 5 ročnou zárukou. Nevydržali ani 5 trialov, nie 5 rokov. Tak ich pekne vybral a vrátil.

DSC03309

DSC03309

DSC03309

20190810 182329

Martin však ani zďaleka nebol jediný, čo potreboval opravy. Skaly jazdcov potrápili a počas celého dňa sa v servisnej zóne zastavila väčšina posádok.

Večer okolo 21:00 bola v párty stane pripravená slávnostná večera. Podávalo sa prasiatko s rôznymi prílohami.

20190810 214431

Spracovanie sobotňajších výsledkov Fínom trochu trvalo, tak sme šli spať a počkali do rána. V nedeľu ráno sa k nám dostali takéto výsledky: PM – Ľubomír Staňo, Milan Hanečák – 2. miesto; Róbert Král, Monika Králová – 5. miesto; M – Martin Turčan, Martina Bašková – 13. miesto; S – Ondrej Suchanský, Tomáš Levický – 13. miesto. V priebehu nedele boli výsledky opravené a poradie sa takto zmenilo: PM – Ľubomír Staňo, Milan Hanečák – 4. miesto; Róbert Král, Monika Králová – 6. miesto; M – Martin Turčan, Martina Bašková – ostali na 13. mieste; S – Ondrej Suchanský, Tomáš Levický – 10. miesto. Tieto zmeny zamávali s emóciami najmä našich PMkárov, našťastie sa k nim dostali až po odjazdení všetkých trialov. Tak nám zostávalo už len čakať do večera. Potom, asi o 20:30 k nám od teamleaderky Moniky prišla informácia, že súčasťou slovenského tímu sú aj noví Majstri Európy!! Ostatné posádky sa umiestnili nasledovne: PM – Róbert Král, Monika Králová – 8. miesto; M – Martin Turčan, Martina Bašková – 13. miesto; S – Ondrej Suchanský, Tomáš Levický – 10. miesto.

Za Robkov pokles môže napríklad aj toto:

20190811 121718

 

Za Ondrejove zotrvanie na 10. mieste zas pár takýchto momentov:

DSC03246

A prečo Maťo a Maťa skončili na 13. mieste, to hádam každému došlo.

 

Každopádne, boli sme pyšní na všetkých a so vztýčenými vlajkami sme pochodovali do pártystanu na slávnostný ceremoniál, kde sa Milan ujal funkcie „pozývača“ na Eurotrial 2020, ktorý sa uskutoční u nás na Slovensku v Červenej Skale. Potom nasledovalo vyhlásenie výsledkov.

DSC03378

DSC03378

20190811 222316

IMG 3477

20190812 103923

V pondelok okolo obeda sme vyrazili smer trajekt. 16:30 už sme sa plavili do Estónska. Cestou domov sme mali v pláne len 2 zastávky na spanie, a opäť akciu „zelené struky“, ale osud nás zase raz prekvapil a v Poľsku uprostred nekonečnej kolóny sme si museli urobiť aj technickú zastávku a vymeniť mech na karavane. V stredu večer sme všetci okrem Milana dorazili domov. Ten ešte vo štvrtok vymieňal v Martine prasknuté čelné sklo na Movane.

20190806 212200

20190814 144000

 V závere už len ĎAKUJEME všetkým zúčastneným, aj všetkým, čo nám držali palce.

 

Ešte pár záberov z trialov:

20190811 091718

20190811 091718

20190811 091718

20190811 091718