Prvý tohtoročný ročník Majstrovstriev Českej republiky v Offroad Triale bol aj akýmsi prvým poslom jari. Závody sa konali v dňoch 5.- 6. marca 2011 v Sedlčanskej kotline neďaleko Prahy.

Nakoľko toto miesto je aj hostiteľským miestom konania sa najväčšej európskej súťaže v offroad triale zvanej Eurotrial 2011, zavítali sem aj posádky zo Slovenska. Slovenská republika sa tento rok chystá po prvý krát v jej offroad trialovej histórii zúčastniť sa tejto veľkolepej súťaže a postaviť svoj vlastný tím. Niet teda divu, že slovenské posádky vo svojej nedočkavosti nastúpili do prvého preteku českého majstráku s veľkými očakávaniami. Buhužiaľ účasť sa nepodarila všetkým posádkam. Poniektorí ešte stále stavajú svoje závodné stroje, nakoľko nie všetky dodacie lehoty potrebných dielcov klapli tak ako mali, teda ešte tvrdo makajú vo svojich garážach a halách na svojich závoďákoch a určite sa s nimi stretneme na najbližších pretekoch. Česť tým, ktorí to všetko stihli, stroje si vymakali a nablískali na novú sezónu tak ako sa patrí. Za Slovensko to boli chalani z Kysuckého offroad trial klubu a patrí im za to obrovská pochvala.

alt O tom, že trialisti a to nielen chlapci kysuckí v zime nezaháľujú nás presviedčalo nespočetné množstvo nových, alebo komplet vynovených závodných špeciálikov, na ktorých tvorbe celú zimu všetci ich majitelia pilne pracovali a kutili ich tak, aby na sezónu 2011, ktorá je veľkou výzvou pre všetkých nás, trialom „postihnutých“ jedincov boli čo najlepšie pripravení. Po dlhých zimných dňoch plných pochmúrnej oblohy sme v tento závodný víkend mohli kochať nádherne modrou oblohou, bez mráčika a slnko, ktoré som si istá, že tiež trial miluje, svietilo akoby na objednávku celý deň. Jazdilo sa v 5-tich sekciách, a to tak, že každá zo sekcií sa jazdila 2x, čo bolo veľkou zaťažkávajúcou skúškou pre pretekárov. Trate, ktoré boli skutočne technicky náročné, teda žiadna prechádzka ružovým sadom, taktiež nič nikomu zadarmo nedarovali, takže nejaký ten pomalý rozbeh po zime nehrozil.

alt Za Slovensko v tomto závode vybehli na trať tri posádky. Za triedu PM nastúpil starý známy trialový borec Róbert Král so svojím spolujazdcom Zdeňkom Urbánkom. Robo predstavil svoj vynovený špeciálik Cheeromog, ktorý bol skutočným skvostom na trati. Bolo vidno, že Robo na rôznych technických,ale aj dizajnérskych vylepšeniach skutočne čo to popracoval. Ostatní tímoví jazdci z Kysuckého offraod trial klubu zápolili v triede S, a taktiež predviedli svoje krásne vynovené stroje. Za triedu S nastúpil Rudolf Jarabica na Mitsubishi Pajero so spolujazdcom Tomášom Kondekom., Jožko Herman na Mitsubishi Pajere, ktorému mitfáru robil Číšecký Miloš.. Tento závodník minulý rok súťažil s Nissanom Patrol a tento rok sa rozhodol vsadiť žolíka na značku Mitsubishi, takže kysucký tím vsadil na silu Pajeriek. Tri posádky z Kysúc teda v tomto závode nastúpili a ukázali svoje trialové umenie. Robovi Královi sa vskutku darilo a na úvod sezóny sa zapísal krásnym druhým miestom, čo pri veľkej konkurencii v triede PM / Promodified/ je naozaj nádherné miesto. Čo sa jeho spolutímových jazdcov týka, tak tí taktiež predvádzali mnohokrát skvelé výkony, ale niekoľkokrát doplatili tak ako väčšina posádok na záludnosť terénu, ktorý bol z povrchu dosť bahnitý a blatový a pod niektorými blatovými nánosmi sa skrývala ešte zamrznutá pôda, ktorá si s autami mnohokrát robila čo chcela a s tým súvisela potom aj zrada techniky. Rudolf Jarabica sa najprv musel popasovať so spojovacou tyčou riadenia, ktorej opravu zvládol bravúrne, ale v jednej zo sekcií sa mu napokon odtrhol zvislý čap ramena a nad tým sa mu hoci po úpornom boji vyhrať, teda opraviť ho nepodarilo a tak do nedelného preteku nemohol nastúpiť. Tak isto Jožko Herman nemal na ružiach ustlané. Aj s ním sa terén pohral nie zrovna podľa jeho predstáv. Podarilo sa mu pri jednom z výjazdou nabehnúť a dosť ostrý kameň a poškodiť si disk a to presne podľa Murphyho zákonov, teda z vnútornej strany, ktorú nemal chránenú beadlockmi.

Napokon to pre naše slovenské posádky skončilo nasledovne: Trieda PM – Róbert Kráľ - 2. miesto, počet bodov 14 Trieda S - Rudolf Jarabica 10. miesto, počet bodov 6 Trieda S - Jozef Herman 9. miesto , počet bodov 7

Nič, ale nie je stratené, prvý pretek sezóny je za nami a všetko sa ešte len rozbieha. Technické problémy sa odstránia, prípadné muchy sa vychytajú a tešíme sa na ďalší pretek, ktorý by v sérii MČR v offrad triale sa mal konať 2.- 3- apríla v Žatci – Bezděkově. Slovenský offroad trial štartuje prvým závodom v Gbelciach v termíne 30.4.2011-1.5.2011 a tam už by sme mali privítať všetky slovenské posádky v plnej zbroji a tak isto aj avizovaných nováčikov, na ktorých sa všetci veľmi tešíme, lebo každý kto sa rozhodne pridať do našej trialovej komunity je vítaný. Offroad trial sa na Slovensku bude tento rok závodne jazdiť po druhý krát a tak sa veľmi tešíme, že tento druh offroadu je u nás populárnejší a populárrnejší.

Zuzana Zuzuu Strieborná